723 917 077 773 603 335
Zákaznická administrace

Informace

Často kladené dotazy

Internet

Co musím udělat, abych si mohl/a pořídit připojení k internetu od vaší společnosti?

Stačí nás kontaktovat na telefonních číslech 723917077 nebo 773603335, případně na emailu info@lajsi-net.cz. Poté se společně domluvíme na možnostech instalace, podmínkách, cenách a dalším postupu.

Kolik mě bude stát instalace připojení?

V případě, že máte trvalé bydliště na adrese, kde budeme přípojku instalovat, máte zřízení přípojky zdarma. Pokud máte trvalé bydliště mimo adresu instalace, účtujeme poplatek 1000,-Kč. Cena neobsahuje wifirouter, switch ani různé dodatečné zařízení. Ty je potřeba zakoupit mimo instalaci.

Jaké "krabičky" mi domů musíte nainstalovat, aby bylo připojení funkční

Zde záleží na typu připojení, které je na dané adrese dostupné. Jsou celkem 3 možnosti.

I) Bezdrátové připojení - na střechu domu, případně za okno nainstalujeme přijímací anténu, která v sobě obsahuje veškerou elektroniku. Z této antény vede kabel až k počítači. Je možné připojit jeden počítač nebo notebook. Zároveň je potřeba mít u PC jednu zásuvku na 230V, do které se zapojí zdroj pro napájení antény. 

II) Kabelové připojení - do bytu bude zaveden datový kabel z domovního rozvaděče, tento kabel natáhneme až k počítači kde umístíme námi zapůjčený kabelový router. Z tohoto routeru je možné připojit až 4 zařízení. U routeru musí být k dispozici celkem 2 zásuvky na 230V do kterých se připojí napájecí zdroje pro router a datový rozvod.

III) Optické připojení - Optické vlákno bude zakončeno v bytě u vchodových dvěří. Zakončení bude v bílé nástěnné krabičce. U této krabičky bude namontovaný optický převodník, který převede signál z optického kabelu do standardního datového kabelu. Od převodníku povede kabel až do místnosti s počítačem, televizí atd.. V místě zakončení kabelu je možné připojit jedno zařízení a je nutné mít jednu volnou zásuvku na 230V pro zapojení zdroje pro napájení optického převodníku

U všech variant je možné dodatečně osadit například wifi router pro zřízení bezdrátového připojení pro notebook nebo telefon, případně pro potřeby připojení více zařízení je možné osadit switch, díky kterému je možné připojit až desítky zařízení pomocí kabelu. Wifi router můžete použít svůj vlastní (musí splňovat určité technické parametry), případně Vám můžeme za poplatek 500,-Kč dodat námi vyzkoušený a osvědčený wifi router. Součástí ceny je i nastavení.

Jak dlouhý je smluvní závazek?

Neuznáváme smluvní závazky na 12 a více měsíců. U nás se při podpisu smlouvy uzavírá závazek na 3 měsíce. Poté přechází smlouva na dobu neurčitou s výpovědní dobou jen 30 dní.

Jak mohu platit za internet?

Platby vyžadujeme převodem na náš bankovní účet. Nejlepší řešením je, když si ve své bance zařídíte trvalý příkaz pro pravidelnou platbu. Případně můžete peníze posílat přes Českou poštu pomocí složenek. V tomto případě ČP a.s. účtuje poplatek za platbu pomocí složenky.

Jak mám postupovat, když budu chtít přípojku zrušit?

Stačí nás kontaktovat buďto na telefon, případně na email. Podepíšeme výpověď, vysvětlíme Vám všechny podrobnosti a další postup. Konec závazku je vázaný na navrácení zapůjčeného zařízení a vyrovnání závazků.

Jak velký je datový limit?

Žádné datové limit nemáme. Můžete stahovat a přenášet data jak jen chcete. Jste omezení jen maximální rychlostí dle zakoupeného tarifu.

Jaká bude skutečná rychlost připojení?

Skutečná rychlost bude skoro vždy stejná jako je nabízená. Může ale dojít k poklesům rychlosti a to z několika důvodů.
I) Rušená domácí WIFI síť - dnes má prakticky každá domácnost svůj wifi router a tak může docházet k rušení z okolních bytů.
II) V domácí síti je počítač, který stahuje velké množství dat - pokud na nějakém zařízení budete stahovat data například pomocí torrentů, na ostatní počítače již nezbývá dostatečná rychlost.
III) Možné přetížení sítě - i přes veškerou snahu a modernizaci se může stát, že dojde ke krátkodobému přetížení našeho vysílacího bodu a je nutné aplikovat pravidla pro spravedlivé rozdělování rychlosti mezi klienty. Tento stav je ale vyjímečný a když nastane, je jen otázkou několika minut, než přetížení odezní. Domácí přípojky nejsou garantované a tak je možné, že k občasnému poklesu rychlosti může dojít. V případě zájmu o garantovanou přípojku nás neváhejte kontaktovat.

Internet nebo TV mi nefunguje správně. Nenačítají se mi stránky, ukazuje se mi hláška, že nemám přístup k internetu, nefungují mi programy na televizi. Co mám dělat?

Jako první zkontrolujte všechny "krabičky" které jsme Vám nainstalovali, hlavně napájecí zdroje. Zdroje musí být v zásuvce, na routeru, převodníku, settopboxu atd. musí blikat/svítit LED diody. Pokud vše vypadá v pořádku, odpojte ze zásuvky napájecí zdroje, vyčkejte pár sekund a připojte je zpět. Po pár minutách by vše mělo fungovat. Pokud ani odpojení nepomůže, napište nám SMSku, nebo zavolejte a my se na to podíváme nejdříve vzdáleně a když nic nenajdeme, zastavíme se osobně. V žádném případě nemačkejte tlačítko RESET na routeru. Vymažete si tím veškerá nastavení včetně nastavení wifi sítě atd.

Televize

Chci televizi, co musím udělat?

Nejdříve musíte mít zřízené přípojení k internetu od naší společnosti buď pomocí optického vlákna, nebo kabelu. Přes wifi televizi nenabízíme. Dále je nutné zakoupení settopboxu, který je speciálně navržen pro naší chytrou TV. Není možné použít jiný settopbox, než námi dodaný.

Na čem mohu televizní vysílání sledovat?

Televizní vysílání můžete nezávisle na sobě sledovat až na čtyřech zařízeních v domácnosti najednou a to na zařízení podle Vaší potřeby - PC, tablet, mobilní telefon, televize, notebook, ...

Rád bych si digitální televizi pořídil, ale nevím, zda je v mém domě optické připojení.

Pokud od nás ještě nemáte internetové připojení přes optický kabel, kontaktujte nás a rádi pro Vás dostupnost našich služeb ověříme.

Jak probíhá instalace televize?

Instalace je opravdu intuitivní, takže ji bez problému zvládne většina uživatelů sama bez naší pomoci. Pokud si Však nejste jisti, co kam zapojit, rádi Vám zdarma vše zapojíme.

Mám starší televizi, která nemá HDMI vstup. Půjde set-top-box připojit?

Pokud Vaše televize nemá HDMI vstup, není možné set-top-box k televizi připojit.

Ostatní

Potřebuji nahlásit poruchu.

V sekci "Kontakt" naleznete formulář pro hlášení poruch, nebo nám rovnou zavolejte.

Nechte nám na sebe kontakt

Zaujaly Vás naše služby? Zanechte nám email a my se Vám ozveme. Nebo nám rovnou zavolejte. Budeme rádi.

Odeslat
info@lajsinet.cz 723 917 077 773 603 335